Huck Finn

Für ein Sachbuch wurde ich gefragt, ein paar Illustrationen zum Thema “Huck Finn” zu machen. Allerdings in einem etwas “älterem” Stil.

Ich habe hierfür probeweise mal auf Vorzeichnungen verzichtet, und mich versucht ein bisschen an “Kurt Schmischke” und seinen Kollegen aus den Fünfzigern anzulehnen. Das ging zwar nicht schneller -den Stapel Ausschuss wollt ihr nicht sehen- aber das Ergebnis gefällt mir.

Free Hand Illustrations in ink – without pencils.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: